LITERATURA SZTUKA FILOZOFIA SPOŁECZEŃSTWO
______________________________________________________________________


Jest Poezja! Dariusz Pawlicki



Poezja, moim zdaniem, jest sztuką skrótu, kondensacji

- Pamiętaj o mnie -
szepcze kurz.

Peter Huchel
Napisał te słowa

Jest ich tylko pięć
A ile w nich treści

Chciałbym i ja
Być takim mistrzem
Słowa



Fragment listu do dawno niewidzianej żony

Okazało się
Że przechodziłem dzisiaj obok miejsca
Gdzie pewnego wieczoru
Z dwadzieścia dwa lata temu
Moje ciekawe Ciebie palce
Kolejny raz
Zaspokajały swą ciekawość

Nie pamiętałem o tym
Ale pamiętały
Palce



A szkoda...

Nie rozumiem
Mowy Francuzów
Szumu trzcin
Również



Internet

Mój zmarły osiem lat temu Dziadek
Ni z tego, ni z owego
Poprosił bym mu wytłumaczył
Czym jest Internet

Po przebudzeniu się pomyślałem że
Zmarli, tam gdzie przebywają obecnie
Rozwijają się jednak
Skoro Dziadek za życia nie znał
Słowa „Internet” a teraz tak
I jeszcze chce wiedzieć
Co ono znaczy



Czuwanie
Pogorzelec, 27 stycznia 1999 r.


W wieczór poprzedzający pogrzeb
Ktoś z rodziny zaproponował aby Babcię
Ubrać w dodatkowy sweter:
„Jest przecież siarczysty mróz”

Miałem już powiedzieć
Żeby nie przesadzać –
Ciało które zostało opuszczone
Niczego już nie odczuwa

Ale osoba która akurat
Weszła do domu
Wpuściła przenikliwie zimne powietrze
I podszedłem do szafy
Z ubraniami



Chwila

Stado szpaków
Na tle słońca

Małe
Przesłoniło
Ogromne